16.11.2021
16.11.2021
workshop
De afgelopen weken stonden in het teken van het thema 'worden wat je wil' van de Kinderboekenweek. Kunstdocenten van Art-S-Cool hebben op verschillende scholen kinderen van groep 1 tot en met groep 8 geïnspireerd met hun kunstenaarschap. Kunstdocent Beng Yuenyong vertelt:
"De groep 7 kinderen van basisschool Yunus Emre hadden een specifieke wens; ze wilden graag meer weten over een game-designer. Ik vertelde de leerlingen over mijn kunstpraktijk waarin ik 3D modellen ontwerp en uitprint met een 3D printer. Ik had voorbeelden meegenomen van prints die ik had gemaakt die gebruik maak van Thaise culturele symbolen. We bespraken wat voor hen interessante culturele symbolen waren waar zij vandaan kwamen.
Daarna gingen we aan de slag met TinkerCad een 3D ontwerpprogramma waarin je snel een 3D scene in elkaar kan zetten met modellen uit dit programma. De kinderen kregen de opdracht om een eigen scene te creëeren, waarin je meerdere 3D elementen samenvoegt tot een omgeving.
Na het gezamenlijk inloggen op de website legde ik ze uit over de verschillende tools in het programma waarmee ze de modellen konden aanpassen en plaatsen. De kinderen zijn voortvarend aan de slag gegaan om hun eigen scene te maken. Tijdens de opdracht liep ik rond om de leerlingen te assisteren tijdens de opdracht.
Na de les heb ik de lerares een co-teacher link gegeven zodat de leerlingen op een ander moment verder kunnen gaan met hun ontwerpen.
Hieronder de verschillende ontwerpen die zijn gemaakt in de les".
workshop
De afgelopen weken stonden in het teken van het thema 'worden wat je wil' van de Kinderboekenweek. Kunstdocenten van Art-S-Cool hebben op verschillende scholen kinderen van groep 1 tot en met groep 8 geïnspireerd met hun kunstenaarschap. Kunstdocent Beng Yuenyong vertelt:
"De groep 7 kinderen van basisschool Yunus Emre hadden een specifieke wens; ze wilden graag meer weten over een game-designer. Ik vertelde de leerlingen over mijn kunstpraktijk waarin ik 3D modellen ontwerp en uitprint met een 3D printer. Ik had voorbeelden meegenomen van prints die ik had gemaakt die gebruik maak van Thaise culturele symbolen. We bespraken wat voor hen interessante culturele symbolen waren waar zij vandaan kwamen.
Daarna gingen we aan de slag met TinkerCad een 3D ontwerpprogramma waarin je snel een 3D scene in elkaar kan zetten met modellen uit dit programma. De kinderen kregen de opdracht om een eigen scene te creëeren, waarin je meerdere 3D elementen samenvoegt tot een omgeving.
Na het gezamenlijk inloggen op de website legde ik ze uit over de verschillende tools in het programma waarmee ze de modellen konden aanpassen en plaatsen. De kinderen zijn voortvarend aan de slag gegaan om hun eigen scene te maken. Tijdens de opdracht liep ik rond om de leerlingen te assisteren tijdens de opdracht.
Na de les heb ik de lerares een co-teacher link gegeven zodat de leerlingen op een ander moment verder kunnen gaan met hun ontwerpen.
Hieronder de verschillende ontwerpen die zijn gemaakt in de les".