14.12.2023
14.12.2023
kunstklas
Art-S-Cool geeft elke week kunstlessen op de basisschool en middelbare school. Vandaag kijken we bij De Spoorzoeker. De leerlingen van groep 4, 5 en 6 deden mee aan de "geen kleur-challenge". Kunstenaar Esther bedacht en leidde deze les, waarbij ze zich richtten op het uitbeelden van kleur in zwart-witte patronen.
Het doel van de kunstles "Gekleurd in zwart en wit" was om de kinderen uit te dagen kleuren om te zetten in zwart-witte patronen. Ze gebruikten zwart en wit papier, witte potloden en krijt, karton en lijm. Ook moesten ze knippen en plakken.
Ze maakten daarbij huisjes of kamers. Sommige kinderen vonden het moeilijk om zonder kleur te werken, maar vonden het uiteindelijk toch leuk. Want hoe beschrijf je precies een kleur met een vorm? Ze begonnen met het maken van patronen, zoals hartjes voor rood en golfjes voor blauw. Daarna richtten ze hun huisjes of kamers in.
Het werken met papier was best moeilijk. Esther benadrukte dat het allemaal niet perfect hoeft te zijn, omdat dat het draaide om proberen. Hierdoor voelden de kinderen minder druk en werden ze aangemoedigd om creatief te zijn.
De leerlingen waren enthousiast over de kunstles. Ze lieten trots elk nieuw detail aan Esther zien en waren blij dat ze werkten aan hun eigen ruimte. Je kon zien dat ze persoonlijk betrokken waren en enthousiast waren over het uitbeelden van kleur zonder echt kleuren te gebruiken.
De kunstles "Gekleurd in zwart en wit" op De Spoorzoeker was niet alleen een uitdaging voor de leerlingen, maar vooral een inspirerende ervaring waarbij creativiteit en trots de boventoon voerden.
kunstklas
Art-S-Cool geeft elke week kunstlessen op de basisschool en middelbare school. Vandaag kijken we bij De Spoorzoeker. De leerlingen van groep 4, 5 en 6 deden mee aan de "geen kleur-challenge". Kunstenaar Esther bedacht en leidde deze les, waarbij ze zich richtten op het uitbeelden van kleur in zwart-witte patronen.
Het doel van de kunstles "Gekleurd in zwart en wit" was om de kinderen uit te dagen kleuren om te zetten in zwart-witte patronen. Ze gebruikten zwart en wit papier, witte potloden en krijt, karton en lijm. Ook moesten ze knippen en plakken.
Ze maakten daarbij huisjes of kamers. Sommige kinderen vonden het moeilijk om zonder kleur te werken, maar vonden het uiteindelijk toch leuk. Want hoe beschrijf je precies een kleur met een vorm? Ze begonnen met het maken van patronen, zoals hartjes voor rood en golfjes voor blauw. Daarna richtten ze hun huisjes of kamers in.
Het werken met papier was best moeilijk. Esther benadrukte dat het allemaal niet perfect hoeft te zijn, omdat dat het draaide om proberen. Hierdoor voelden de kinderen minder druk en werden ze aangemoedigd om creatief te zijn.
De leerlingen waren enthousiast over de kunstles. Ze lieten trots elk nieuw detail aan Esther zien en waren blij dat ze werkten aan hun eigen ruimte. Je kon zien dat ze persoonlijk betrokken waren en enthousiast waren over het uitbeelden van kleur zonder echt kleuren te gebruiken.
De kunstles "Gekleurd in zwart en wit" op De Spoorzoeker was niet alleen een uitdaging voor de leerlingen, maar vooral een inspirerende ervaring waarbij creativiteit en trots de boventoon voerden.