3.11.2020
3.11.2020
kunstklas
‘Het is een octopus-panda-struisvogel-koning die het koud heeft’. Zo vatte een kind zijn sculptuur samen tijdens de VSD kunstles op basisschool de Ark.
De kinderen van groep 7 onderzochten met klei wat voor soort nieuwe fantasiebeesten er gemaakt kan worden. Eerst werden ze geïnspireerd door de docent, Paul de Jong, met verschillende afbeeldingen van dierensculpturen en fantasiebeesten. Daarna gingen de kinderen aan de slag met het bedenken van hun eigen dieren, vooral bestaande uit verschillende elementen van andere dieren.
De kinderen vonden klei een fijn materiaal om mee te werken en bood hen ook voldoende uitdaging. En de opdracht gaf houvast maar ook de ruimte om hun eigen ideeën uit te proberen. Zo ontstonden zeer verrassende beelden! De docent vertelt 'Ik vond het interessant dat de kinderen erg gemakkelijk met het materiaal omgingen en dat het een zeer directe verbinding met hun fantasie aanging'.
kunstklas
‘Het is een octopus-panda-struisvogel-koning die het koud heeft’. Zo vatte een kind zijn sculptuur samen tijdens de VSD kunstles op basisschool de Ark.
De kinderen van groep 7 onderzochten met klei wat voor soort nieuwe fantasiebeesten er gemaakt kan worden. Eerst werden ze geïnspireerd door de docent, Paul de Jong, met verschillende afbeeldingen van dierensculpturen en fantasiebeesten. Daarna gingen de kinderen aan de slag met het bedenken van hun eigen dieren, vooral bestaande uit verschillende elementen van andere dieren.
De kinderen vonden klei een fijn materiaal om mee te werken en bood hen ook voldoende uitdaging. En de opdracht gaf houvast maar ook de ruimte om hun eigen ideeën uit te proberen. Zo ontstonden zeer verrassende beelden! De docent vertelt 'Ik vond het interessant dat de kinderen erg gemakkelijk met het materiaal omgingen en dat het een zeer directe verbinding met hun fantasie aanging'.