14.11.2023
14.11.2023
kunstklas
Wekelijks verzorgt Art-S-Cool kunstlessen op verschillende middelbare scholen in Den Haag. Vandaag nemen we een kijkje in de les van Caroline en Cecile. Ze geven kunstles aan de Internationale Schakel Klas (ISK) van de Johan de Witt Scholengroep. Tijdens de lessen over Digital Storytelling zijn de leerlingen uitgedaagd om door middel van digitale middelen hun verhaal te vertellen.
Tijdens de Digital Storytelling lessen hebben de leerlingen zelf ervaring opgedaan met zowel fotografie als filmproductie. Ook ontwierpen ze hun eigen app. Deze app mocht van alles zijn, zoals bijvoorbeeld een interactief verhaal.
De meeste leerlingen komen uit Oekraïne en spreken weinig tot geen Nederlands of Engels. Toch liet dit de groep niet ontmoedigen, mede door de langzame opbouw van de lessenreeks.
Verschillende aspecten van de kunstlessen spraken de leerlingen aan. Zo waren sommige jongens vooral enthousiast over fotografie, terwijl de meiden het gaaf vonden om een horrorfilm te maken.
Caroline kijkt met plezier terug op de lessen. 'Wat ik erg leuk vond, is dat aan het einde van de reeks bijna iedereen een werkende eigen app had gebouwd. Ik ben erg trots op ze! De eindproducten varieerden aanzienlijk, van een shopping-app tot een interactieve graphic novel.'
kunstklas
Wekelijks verzorgt Art-S-Cool kunstlessen op verschillende middelbare scholen in Den Haag. Vandaag nemen we een kijkje in de les van Caroline en Cecile. Ze geven kunstles aan de Internationale Schakel Klas (ISK) van de Johan de Witt Scholengroep. Tijdens de lessen over Digital Storytelling zijn de leerlingen uitgedaagd om door middel van digitale middelen hun verhaal te vertellen.
Tijdens de Digital Storytelling lessen hebben de leerlingen zelf ervaring opgedaan met zowel fotografie als filmproductie. Ook ontwierpen ze hun eigen app. Deze app mocht van alles zijn, zoals bijvoorbeeld een interactief verhaal.
De meeste leerlingen komen uit Oekraïne en spreken weinig tot geen Nederlands of Engels. Toch liet dit de groep niet ontmoedigen, mede door de langzame opbouw van de lessenreeks.
Verschillende aspecten van de kunstlessen spraken de leerlingen aan. Zo waren sommige jongens vooral enthousiast over fotografie, terwijl de meiden het gaaf vonden om een horrorfilm te maken.
Caroline kijkt met plezier terug op de lessen. 'Wat ik erg leuk vond, is dat aan het einde van de reeks bijna iedereen een werkende eigen app had gebouwd. Ik ben erg trots op ze! De eindproducten varieerden aanzienlijk, van een shopping-app tot een interactieve graphic novel.'